vodice na bastleni

Jan Kuba honza.kuba na gmail.com
Čtvrtek Únor 16 17:21:17 CET 2023

Ty Arduino dráty s PINy také nemám rád. Ale mají jednu výhodu - jdou dobře
do kontaktího pole "píchat".
Mají totiž špičku.
Někdy by mě čert vzal, když se snažím někam doprostřed pole zapíchnout
normální 0,5mm drátek a asi díky nepatrně vyosené dutince uvnitř a
moc kolmému střihu drátku se to nedaří a nedaří. Peru se s tím, zkouším
další volné dutinky a s tím kroutím na všechny směry. A při tom mi vypadají
občas nějaké propoje okolo.
Takže mě napadlo, že by bylo vhodné mít na stříhání těch drátků nějaký
nástroj, který střih udělá takový, aby do pole šel dobře zapíchnout.
V příloze je vidět, jaký střih udělají klasické štípačky, a jaký jde udělat
modelářským nožem - pokud se vodič nestříhá, ale nožem "válcuje" až se
vodič sám ulomí.
Jinak jsem si dnes vyzkoušel, že s 0,6mm drátky ( průměr žíly )  se na tom
kontaktním poli dělá lépe, než s 0,5mm.