vodice na bastleni

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Čtvrtek Únor 16 14:50:45 CET 2023

Na kroužcích každé dítě dostane krabičku, kde je kontaktní pole a
součástky. A záměrně žádné drátky. Zpočátku je nepotřebují, vystačí si
jen se součástkama. Tím se zároveň naučí si rozmyslet jak to udělat, aby
tam drátky nepotřebovali a později nemají snahu jich tam dávat zbytečně moc.

Pak jim tam přihodím tam 2 kousky toho jakéhosi telefonního kabelu a 8
vodiči, jeden kousek 3 cm, druhej asi 8 a k tomu tyhle štípačky:
https://www.tme.eu/cz/details/ht-1091/kleste-pro-rezani/smt-electronic-technology-limited/
těma si z toho drátky vytáhnou, rozstříhají a odizolují.

Též nemám rád čínské "arduinodráty", protože jsou všechny moc douhé a
absolutně se tedy nehodí na věci, jako spojit sousední nohy integráče.

Hlavní myšlenka tedy je, že pracnou extrakci si udělají sami a protože
každý získává pár drátků pro sebe, tak to vlastně ani pracné není.

PH