poradac / sesit SMD, soucastky v pasce, otvor smerem ven, NE do vazby ?

Petr Zahradník clexpert na clexpert.cz
Středa Únor 15 10:50:15 CET 2023

Taky skladuju nějaké součástky na pásce. Takhle nějak:

http://media.clexpert.cz/smeti/smd-sklad.jpg

Ještě tam nemám zastrkané cedulky.

Petr Zahradník, počítačový expert
e-mail: clexpert na clexpert.cz
mobil: 602 409 601
Petr Zahradník, Computer Laboratory
Obvodová 740/14, 400 07 Ústí nad Labem

-----Original Message-----
From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Petr Labaj
Sent: Wednesday, February 15, 2023 5:51 AM
To: hw-list na list.hw.cz
Subject: Re: poradac / sesit SMD, soucastky v pasce, otvor smerem ven, NE do vazby ?

Nechávám součástky v původních pytlících od prodejce.
Mám je v plastové škatuli na potraviny, kde jsou jako karty v kartotéce.
Seřazené podle hodnot.
Pásky nekrátím, ale nechávám je celé a jenom vyloupnu součástku. I ten krycí igelit nechávám celý.
Pak se dá páska snadno osadit i do automatu.
Pokud jsou pásky krátké nebo zastřižené hned za poslední součástkou, tak buď do automatu nejdou vůbec (když jsou krátké), nebo se prvních pár součástek musí zahodit (když jsou zastřižené až k součástkám).
Případně dolepit zaváděcí pásek, ale to kvůli levným odporům asi nikdo nebude dělat.

Ty knížky jsou sice asi přehledné, ale je tam možné dát jen krátké pásky.

Říkal jsem si, že by nebylo špatné si vytisknou větší počet jednoduchých podavačů, jako se používají u amatérských osazovaček. Na zmáčnutí klapky popoleze ven páska o jednu součástku.
Těch nejpoužívanějších hodnot zase není tolik, takže by to sada nějakých
20-30 podavačů většinově
pokryla. Udělat je v provedení na DIN lištu a skladovat je nacvakané na té liště v pořadí podle hodnot.
Páska na malé pasivy má šířku 8mm, celý podavač by se měl s rezervou vejít do 15mm. Tak nějakých
30 podavačů nezabere ani 1/2 metru lišty.
A v budoucnu je třeba využít i u nějaké osazovačky, pokud na ni dojde.

PL