rozbor krve

Petr Labaj labaj na volny.cz
Pátek Únor 10 16:21:02 CET 2023

Když jsem se před lety ještě pohyboval kolem zdravotnictví, tak vlastnit
laboratoř bylo něco mezi vlastnictvím zlatého a diamantového dolu.
Proto každý špitál musel mít svou laboratoř. A běda, pokud by nějaký
doktor chtěl poslat vzorek do jiné než jejich ústavní labiny.

Jako i jinde automatizace a "hromadná výroba" přináší nízkou výrobní
cenu. Ale "prodejní cena", tj. kolik za to dá pojišťovna, případně pacoš
nebo žádající doktor, je stejná.
Takže se vyplatí investovat do drahých a produktivních mašin.
A tak vznikly soukromě subjekty, které takto obsluhují praktické
doktory, kterým se vlastní analyzátor nevyplatí. A je (nebo aspoň tehdy
byl) mezi nimi logicky velký boj.
Takže těm doktorům zajišťují svoz vzorků, případně i přispějou na
doplnění jejich SW pro elektronickou komunikaci s labinou atd.
Protože jsem důvěřivý až naivní, tak si nemyslím, že by taky občas těm
praktikům zaplatili třeba nějakou lepší dovolenou.

PL

Dne 10.2.2023 v 10:44 Pavel Kutina napsal(a)..