Re: vrtačka na tišťáky

Aleš Filip nostromo na khnet.info
Středa Únor 8 20:58:33 CET 2023

Dobrý den,

Vrtám od 0.8 do 3mm, nejenom tišťáky. Když potřebuju něco zabudovat do
krabičky, tak na to používám tuto vrtačku, a v ruce. Předvrtám díry,
profrézuju to, nebo prořežu kotoučem, atd. Nic přesného, na co bych
potřeboval CNC. Stačí mi v dílně "velký svěrák, a tupé pilníky" ;-)
Tišťáky vrtám vrtačkou v ruce už 50 let, a nikdy jsem neměl problém se
trefit, a to na jedno oko skoro nevidím. S tím nemám problém. Ale proto
sháním něco menšího a lehčího. Proxxon na 230V je už moc velký a těžký.
Používám samozřejmě HSS vrtáky, nějaký tvrdokov bych asi v ruce zlomil.
Samozřejmě HSS vrtáky při vrtání FR4 (sklolaminátu) dlouho nevydrží, ale
zase stojí pár korun.

K té regulaci otáček. Nestačilo by vyrobit nějaký mezikus s 555 a SSR,
nebo FETem a s frekvencí 50Hz ?

S pozdravem,

--
  Aleš Filip