HE3DA

Miroslav Mraz mrazik na volny.cz
Úterý Únor 7 22:01:10 CET 2023

Řádově to celkem sedí po stránce ceny. Při plánovaném zisku 1mld Kč/rok
a nejoptimističtějším nastavení nepřetržité výroby vychází jen marže v
řádu desítek tisíc Kč na kilowatthodinu. Baterii samotnou asi jen tak
nekoupíte, ale úložiště ano a vychází cca 20000 Kč/KWh.
https://www.maister-energo.com/en/shop
Vše ostatní je vysoce podezřelé. Je k dispozici jediné "nezávislé"
měření z ČVUT, provedli jen 50 cyklů na "nějakém" prototypu a je vidět
nepatrný pokles kapacity. Co to udělá po 1000 cyklech nikdo neví, sice
se dá předpokládat, že keramický separátor zabrání vzniku dendritů a tím
zkratování článku, ale co to udělá s tlustovrstvovými elektrodami ví jen
autor. Článek patrně nebude mrtvý, ale jeho kapacita se může dost blížit
nule. 1000 cyklů při DOD 100% vlastně nic nemusí říkat o koncové
kapacitě, chtělo by to graf tak jak ho poskytují solidní výrobci
(závislost kapacity na počtu cyklů s DOD jako parametrem).
Nejpodezřelejší je jak v tom videu pán několikrát opakuje, že stát pro
ně nic neudělal. Ani se nedivím. Být politikem, také do toho nejdu a
když, úplatek by musel velmi vysoce přesahovat obvyklou hodnotu.

Mrazík