HE3DA

Vláďa Anděl vaelektronik na vaelektronik.cz
Úterý Únor 7 20:50:18 CET 2023


No sláva, na tom TZB info mají i technické parametry toho článku. 
https://oze.tzb-info.cz/akumulace-elektriny/24844-he3da-vyroba-na-konci-roku-2022
Ale zas taková sláva to není. Článek 350 Ah má doporučený 
nabíjecí/vybíjecí proud 30/80A. Tedy 0,086C nabíjení. Baterky LiFePO4, 
co se dávají k fotovoltaikám, mají běžně 0,5C. Takže k 5 KW panelům bych 
tady potřeboval baterku aspoň 58 KWh, aby ten výkon pobrala. To se asi 
lidem moc nebude líbit. Jak tam mluvil o náhradě za olověnou baterku, s 
tímhle by auto asi nenastartoval. Není mi jasné, proč uvádějí těch 1000 
cyklů při DOD 100%, když to tomu článku zjevně nedělá dobře a neuvedou 
životnost pro DOD 90%, což by určitě vyšlo líp. 100000 cyklů při DOD 10% 
je takový údaj dost na nic, pokud neznáme časové omezení životnosti 
onoho článku.

U NiCd baterek na dráze se používají "osvětlovací" baterky s vybíjecím 
proudem 0,2 nebo 0,5C a startovací s proudem 10C. Liší se to tloušťkou 
desek. V osvětlovacích je méně desek tlustších a ve startovacích je víc 
tenčích desek.

Když začínali v Letňanech, nabízeli jsme jim že děláme zařízení na 
měření a formování baterek, standardně do 100A a tehdy nám říkali, jak 
ty jejich články budou držet síť a že tam půjdou proudy tam a zpátky 
přes 1000A. Ale po té jedné naší návštěvě u nich se už neozvali.

Anděl


Dne 07.02.2023 v 18:05 AZe napsal(a):
> Nechce se mi hledat články z minulých let, kde se několikrát píše, že 
> už to bude.... teď čtu protože financování zkomplikoval covid, Číňan, 
> už i Ukrajina.... Jo, v diskuzi u článku na TZB něco je, 1.10.2015 
> atd....
> aze
>
>
> -----Původní zpráva----- From: Jan 'yanek' Bortl
> Sent: Tuesday, February 07, 2023 2:55 PM
> To: HW konference
> Subject: HE3DA
>
> Dneska vyslo na youtube nejake nove video o baterce kterou svet 
> nevidel :D
>
> https://www.youtube.com/watch?v=tKHCL4EGtN0
>
>



Další informace o konferenci Hw-list