STM32 Nucleo64(plc) vstupy, výstupy, periferie ...atd.

Prichy prichy na volny.cz
Sobota Únor 4 07:28:24 CET 2023

Zdravím.
Potřebuji do práce vymyslet nějakou náhradu různých zařízení z dob
dinosaurů. Aktuálně se jedná o zásuvné modely s IO řady 40xx případně
74xx a k nim připojený 7-mi segment a pár vstupů (24V na senzory) a
reléové výstupy. Původní návrh byl použí LOGO. Jednak to není moc levné
a jednak většina programuje v STL Beckhoff, takže přirozený odpor "ke
kreslení" máme všichni.
Napadlo mne navrhnout nějaký univerzální HW s STM32 ( Nucleo64) +
dotykový Nextion display ( dobře se s tím dělá a nepředpokládá se další
hlubší znalost čehokoliv). Nějaké opticky oddělené vstupy ze senzorů,
reléové výstupy jsou jasné. Šéf si představuje i nějaké analogové vstupy.

U analogů je otázka, jak je ošetřit ( jestli jen odporový dělič a
případně zenerku?).  ?

Dále třeba dva výstupy 0-10 V ( na případné řízení frekvenčních měničů). ?

Alespoň jeden další Uart ( to by v nejhorším případě mohlo občas něco
poslat do Beckhoffu, protože mne jiný jednoduchý způsob nenapadá)?

Malinko narážím na nemožnost nakupování v Číně, tak by se to celé mělo
dát vyrobit na součástkách koupitelných v ČR a prakticky z
nejjednoduššího "smetí", které člověk koupí i za pár let. Další věc je,
že někteří z nás nějsou tak úplně elektronici, tak se občas stane, že
připojí vstup na výstup a nebo prohodí polaritu vstupů ( jak toto
alespon "nějak" ošetřit......deska Nuclea bude sice na PINHEADech, ale
stejně bych rád, aby to "něco" vydrželo).

Dělal někdo osobně,prosím, něco podobného?  Přivítám případné
připomínky, nápady či postřehy zatím pro HW ( Samozřejmě počítám s I2C a
SPI na nějaké to rozšíření....případně další dle nápadů či zkušeností
zdejšího osazenstva).

Mno, popsal jsem to trochu zmateně, tak se omlouvám, ale jsem v první
uvaze.

Co dál inplementovat? Zvlášť nějaký ten vstup na čítače apod.?

Počítám samozřejmě s tím, že nemusí být osazeny všechny elementy na DPS,
ale rád bych něco univerzálního v úvodu, protože úkol nasazení je zatím
znám na velice jednoduchou náhradu scannování asi pěti senzorů s tím, že
to na jedné 7-mi segmentovce vyhodí chybu od nějakého senzoru ( když je
jich více, tak posední, když pomine tak další a další .....v dnešní době
fakt pravěk), ale víte jak to chodí.

Děkuji za jakékoliv názory či postřehy.

S pozdravem Jarda

PS: pořád si myslím, že to bude lepší než lOGO.....jak cenově, tak pro
případné programování ( i když v C....tam bychom vždy připravili pro
kolegy okomentovaný kod a zamaskovali, že jde vlastně o přerušení či
scan 10 nebo 1 ms (jak jsou zvyklý z PLC atd. Ještě podotknu, že si
nedělám ambice z toho udělat nic plnohodnotného a nasazovat se bude tam,
kde nejsou potřeba bezpečnostní prvky jako SAFETY CARD atd, ale spíš
diagnostiku či velmi malé projekty - kontrolní stanice atd.