rebus na piatok

Daniel Valuch balu na k-net.fr
Pátek Únor 3 20:12:38 CET 2023

zdravim osadenstvo,

dlho sa nerozoberali technicke veci, tak skusim... Niekde v blizkosti je
vysielac, ktory kazde dve sekundy vypusti digitalne modulovany burst na
433.1 MHz (nie uplne presne .1). Je to tam uz par rokov, vysiela to
celkom slusnym vykonom. Dosiel som ta to nahodou, ked som vyvijal
vysokofrekvencne prijimace do LHC a videl som tam signal. Nejak som sa
tomu dalej nevenoval.

http://dvaluch.web.cern.ch/temp/signal/spektrum.png

Ale teraz to nakrklo nejakych radioamaterov vonku, tak musim zdroj
lokalizovat. V pondelok na to ideme, ale medzi casom som mi to nedalo a
skusam sa pozret co to vysiela a co by to mohlo byt.

Zistil som, ze to pouziva dvojurovnovu FSK (+/-2.5kHz) a dlzka bitu
zodpoveda 9600 bitom za sekundu

http://dvaluch.web.cern.ch/temp/signal/demodulovany.png

Data som si stiahol a pozrel sa na ne blizsie. Na zaciatku sa vysiela
144ms nemodulovana nosna. Potom ide striedavo 384 nul a jedniciek (48
bajtov?)

http://dvaluch.web.cern.ch/temp/signal/Figure_2.png

a potom 16 bajtov kde su vzdy len 8 bitov nuly a 8 bitov len jednotky

http://dvaluch.web.cern.ch/temp/signal/Figure_3.png

potom zacnu normalne data

http://dvaluch.web.cern.ch/temp/signal/Figure_4.png

skusal som do tych dat uplne naivne nafitovat nieco na sposob uart, ale
nepodarilo sa mi, takze zrejme binarne. Spolu sa prenasa ~5180 bitov
(648?) bajtov.

Uz niekto nieco podobne videl? Ten zaciatok hlavne. Nie, ze by to bolo
dolezite, vysielac urcite najdeme, ale som zvedavy :-)

b.