Re: OT GPIB, Was: Sháním staré PC s ISA slotem, ale jinak co možná nejnovější

Petr Labaj labaj na volny.cz
Čtvrtek Únor 2 16:03:46 CET 2023

Mimochodem - co je na tom HPIB tak drahé (samozřejmě kromě těch písmenek
"HP") ?
Nikdy jsem to neměl fyzicky v ruce. Ale ľiju v představě, ľe je to
nějaká celkem jednoduchá paralelní sběrnice.
Na dneąní poměry asi ani ne moc rychlá.
Na to opravdu neexistují nějaké projekty jak to nasimulovat pomocí LPT
portu nebo třeba USB s nějakým "Arduinem", kdy by se kompatibilita
zajistila na úrovni driveru?

Kdysi straąně dávno (na konci totáče) byly podobně děsně drahé třeba
SCSI adaptéry.
No tak jsme si ho uplácali z pár TTL obvodů, k tomu se napsal driver a
pro tehdejąí CP/M a MS-DOSy to fungovalo s přehledem.

PL