PCB vypocet impedance

Sobota Prosinec 30 17:46:32 CET 2023

Snazim se dopocitat vedeni dvou typu a pouzivam KiCad kalkulator a
JLC-PCB kalkulator na webu

1) antena 50 ohmu, tam jsem se dostal celkem do shody, pri tlousce
dielektrika FR4 1.3mm (1. vnitrnbi vrstva vynechana) to vychazi
0.2/0.9/0.2 mm, i Kicad ukaze neco blizko 50 ohmu, tady asi OK, chci to
sirsi, protoze tam jsou pady R/C 0603.

2) USB 90 ohmu, JLC spocita pri vzdalenosti zemni plochy 0.21mm roztece
0.2/0.26/0.2/0.26/0.2, coz se mi rozmerove libi. Ale Kicad ukaze
impedanci odd 52 a even 73 ohmu, a to navic nepocita s tou zemi vedle,
coz asi impedanci jeste snizi...

     Ono se na tech 90 ohmu ani prakticky neda dostat, leda se spojem
kolem 0.1mm a to uz se mi nelibi. Nebo vzdalit zem ale to zase
zkomplikuje navrh (u anteny se to snese, je to jen kousekro rovne, ale
USB je delsi a slozitejsi trasa)

     Nema nekdo v oku, jak by ty proporce cca mely vypadat?