Re: Expozimetr pro zvětšovák

Petr Zapadlo zapik na email.cz
Sobota Prosinec 23 15:09:57 CET 2023

Zdravím,

nesvítím žárovkou, ta už je dávno v pánu. Takže tam mám ledkovou žárovku
(neutrální) a bílou baňkou a ještě pískovanou rozptylnou destičku před
kondenzorem. Vybíral jsem výkon LED žárovky tak ať vychází rozumně délky
osvitu. Na klasiku 9x13 mi vychází cca 8s což považuju za dobré. Větší
formáty samozřejmě násobně méně.

TA BPW34 je navíc z ALIho, takže je vůbec otázkou co to je. prostě byla
doma :-).  Používám je jako senzor k různým displejům (aby jasem
reagovali na okolní světlo), takže tam je to ale úplně šumák.

Objednám si jfet OZ MCP6002 a pohraju si. Když se dívám na schema p.
Anděla, tak 10M ve zpětné vazbě není žádná hodnota :-).

Petr