Re: Potřebný průměr trubky pro protažení kabelů mezi rozvaděčem a solárním měničem

Petr Labaj labaj na volny.cz
Čtvrtek Prosinec 21 07:51:57 CET 2023

Váš konkrétní systém nemám a neznám. Ale myslím, že ten odběr ze sítě (i
při nabitých baterkách) je to projev celkem běžného chování. Které se
ale naštěstí často dá nastavením změnit.
(aby se to nepletlo, tak celé bedně budu říkat systém, vlastnímu obvodu
pro generování AC 230 pak měnič)

Jde tam o to, že měnič, který vyrábí AC 230V z DC baterek, má nějakou
nezanedbatelnou spotřebu. U systémů s nízkonapěťovými baterkami (48V) to
bude asi horší než u systému s vysokonapěťovými (200-600V).
Proto systém mívá možnost nastavení, při jakém odběru už má nastartovat
měnič, pokud ten je při předchozí nečinnosti ve sleepu.

Tak zkuste pohledat, jak je to s nastavením u Vašeho konkrétního
systému. A stáhněte si aktuální dokumentaci, protože vývoj po stránce
firmware je i u jinak zaběhnutých systémů často dost živý, a nové verze
firmware často umí věci, které ty staré vůbec neuvažovaly.

PL