OT: fotovoltaika vybíjení baterie

Václav Ovsík vaclav.ovsik na seznam.cz
Úterý Prosinec 12 16:14:37 CET 2023

On Tue, Dec 12, 2023 at 02:18:05PM +0100, Pavel Hudeček wrote:
> Tak pivo taky smrdí pivem, přesto z něj jde CO2. Prostě při rozebrání
> lipolek něco nepříjemně smrdí a to zasmradí ten plyn, ať už je to CO2, H2,
> uhlovodíky, něco jiného, nebo směs 10 plynů.

Máte pravdu. Je klidně možné, že to je z velké části ten CO2, ale
každopádně je v tom něco, co smrdí dost odpudivě, i když to může být
malá koncentrace.

> Pamatuju si, že po snaze prozkoumat vnitřnosti starý lipolky mi bylo blbě
> celej večer a to jsem jí kuchal venku.

Jo, to mě trochu děsí. První jsem píchnul normálně v kanclu v práci.
Pak jsem raději hned otevřel okno z opatrnosti. Ale je to jen těch pár
centimenrů krychlových co jsem vyfouknul a i tak to smrdělo. Kdybych ji
kuchnul komplet, tak věřím, že toho smradu musí být hodně.

> Je otázka, jak moc rizikové je opatrné napíchutí, ale asi moc ne. Já kdysi
> zkoušel sekat sekerkou do baterek co už modelářům nelítaly a maximální
> dosažený efekt bylo syčení kouře, ale to byl poslední zbývající dvoučlánek,
> tak při tom připojený k autobaterce:-) Ale na tomtéž táboře jsem viděl i
> zcela nečekaný pád hořícího letadla a bylo to velmi efektní, jak z válečného
> filmu:-)
> Je to klasická ukázka nebezpečnosti: Plamenný efekt se nedá s jistotou
> záměrně vyvolat, ale přesto je dobré postupovat opatrně, protože někdy
> [...]

Jo, mě se také nepodařilo s malou baterkou z mobilu nic efektního.
Nicméně je pravdou, že tyhle nafouknuté pytlíky k prasknutí z notebooků
z naší podporu uživatelů jsou natlakované fakt hodně a mají napětí kolem
4,25V. To by mohlo něco ošklivého provést.
Je to klasika, všichni mají notebooky na stole s adaptérem. BFU
neřeší, že by nastavil hranice používání třeba 40% - 90%, protože
je to erár. Holt je to takhle z výroby nastaveno na maximální náboj
baterie a je to na hranici možností.

Já to beru jako baterie na hraní zadarmo, tak parametry moc neřeším.
Kapacitu mají stále slušnou, ale moc dalece jsem netestoval.

Já se jich moc nebojím, protože se mi zatím nic nestalo, ale povaluje se
mi jich pár doma i v práci a začínám se teď trochu bát, když tady píšete
o těch zahořeních… :-/  Né, že bych o tom dříve nevěděl. Obezřetnost
bude jistě na místě.
--
Zito