Re: OT: fotovoltaika vybíjení baterie

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Úterý Prosinec 12 14:18:05 CET 2023

Tak pivo taky smrdí pivem, přesto z něj jde CO2. Prostě při rozebrání
lipolek něco nepříjemně smrdí a to zasmradí ten plyn, ať už je to CO2,
H2, uhlovodíky, něco jiného, nebo směs 10 plynů.
Pamatuju si, že po snaze prozkoumat vnitřnosti starý lipolky mi bylo
blbě celej večer a to jsem jí kuchal venku.

Je otázka, jak moc rizikové je opatrné napíchutí, ale asi moc ne. Já
kdysi zkoušel sekat sekerkou do baterek co už modelářům nelítaly a
maximální dosažený efekt bylo syčení kouře, ale to byl poslední
zbývající dvoučlánek, tak při tom připojený k autobaterce:-) Ale na
tomtéž táboře jsem viděl i zcela nečekaný pád hořícího letadla a bylo to
velmi efektní, jak z válečného filmu:-)
Je to klasická ukázka nebezpečnosti: Plamenný efekt se nedá s jistotou
záměrně vyvolat, ale přesto je dobré postupovat opatrně, protože někdy
nastane.

PH