Re: OT: Hasit či nehasit

Miroslav Mraz mrazik na volny.cz
Neděle Prosinec 10 13:54:56 CET 2023

Vojáci sice měli své hasiče, ale jako celá armáda byli spíš jen na
ozdobu. Takže když hořel 13.oddíl 1.PLRB (kruhová obrana Prahy),
povolali stejně civilisty z Kladna.
Já v té době sloužil u těch hasičů a jako jediný jsem chodil na vojenská
cvičení - zpravidla na ten oddíl. Ostatní hasiči byli od této srandy
osvobozeni, dokonce tam na to neměli ani kolonku v papírech pro výplatu,
takže mi to propláceli jako služební cestu. Plus žold od vojáků, takže
dobrý přivýdělek.
Zjišťovatel příčin požárů byl tenkrát příliš aktivní, i když jsem ho
dost odrazoval. Dal mi za pravdu až po návratu z vazební věznice v
Ruzyni. A i ty hasiče někde drželi kontráši celý den, museli podepsat
papíry o kterých pak nechtěli mluvit.
Zajímavé na tom je, že na tom oddíle byl poměrně pořádek, dokonce ani
oficíři nechlastali, jak bylo tenkrát obvyklé. Holt sovětská technika. V
naváděcím RL chytila zpožďovací linka a ta byla z hořčíku.

Mrazík