Re: OT: fotovoltaika vybíjení baterie

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Sobota Prosinec 9 16:05:16 CET 2023

No ono už jenom určení, zda vnější I je 0 není tak snadné jak vypadá.

Měřící odpor musí bez změny hodnoty přežít chybové stavy, v nejhorším i
zkrat.
Když se rozhodnu vyjet nahoru po trávě vedle schodů, je hned 17 A, při
brždění z kopce to samý ale opačně. To už musí nejen přežít, ale
dostatečně přesně měřit.
Když jen svítím, aby si kamarádi mohli ubalit jointa, je to číselně
stejný ale v mA.
A tohle všechno při +40 i -10 °C.

Pak přichází v úvahu kdy vlastně balancovat a jak.
Balancování delší dobu po vypnutí jsem zavrhnul jako zbytečné riziko.
Sice to může teoreticky prodloužit umírání článku co je už nad hrobem a
hodně se samovybíjí, ale může se to zvrhnout, kdy to žere proud
balancováním nějakých pidivoltů od nestabilit offsetů, referencí a
jánevím čeho ještě.

Ale uznávám, že ve šroubováku, který může běžně měsíce ležet nepoužíván,
to asi smysl má, když se to řádně ošetří. Ale s tím nemám zkušenosti,
mám jednočlánkovej.

U tý FVE se to zjevně nepovedlo a po nějaký době se probudí, začne honit
duchy a už nepřestane.

PH