Re: OT: fotovoltaika vybíjení baterie

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Sobota Prosinec 9 09:55:37 CET 2023

Já bych v tom technicky neviděl žádný problém. Málo nabitá baterka,
navíc v chladnu, to jsou prakticky ideální skladovací podmínky. Takže
jde jen o to, aby FVE baterku nevyžírala, když déle nevyrábí proud.

Problém čínských FV komponent je, že že Čína leží poněkud jižněji než
ČR, takže jim nemůžeme zazlívat, že se stavem typu měsíc sníh na
panelech prostě nepočítají. Je to pro ně exotická záležitost pár
horských oblastí a tamnější pastevci vědí, že jsou exotika a mají si
koupit věci pro jejich prostředí specializované. A ty jsou nepochybně
jako minoritní dražší a proto je sem naši dovozci nedovážejí.

PH