Re: OT: fotovoltaika vybíjení baterie

Petr Labaj labaj na volny.cz
Pátek Prosinec 8 16:42:46 CET 2023

Opět drobný úkrok stranou: a nedělá Vám problém třeba jen rozhozené měření?
LFP baterky jsou v pracovním okně hodně ploché, takže podle napětí v té
oblasti se kapacita špatně odhaduje.
Proto to chce čas od času (třeba jednou za týden až 14 dnů) je nabít na
100%.
Tím se měření zase srovná.
Pokud je v zimě pořád provozujete někde dole, protože z panelů je víc
nenabijete, tak to možná dělá problémy s měřením SOC.

Mimochod dělá mi to problém i třeba jen s mobilem.
Mám mobil ještě ne moc starý (Samsung A53).
Mám tam nastaven režim nabíjení šetrný k baterii. Funguje to tak, že to
vypne nabíjení na 85%.
Začalo se mi zdát, že po nějaké době ta baterka už jakoby ztrácela
kapacitu. Vybila se na moje gusto trochu moc brzo.
Tak jsem na chvíli vypnul to omezení 85% a nabil ji do plna.
Měření se evidentně srovnalo, takže po opětovném přepnutí na režim 85%
už to zase vydrželo tolik, kolik to asi vydržet má.
Tak to teď čas od času takhle nabiju do plna.

PL