OT: fotovoltaika vybíjení baterie

Čtvrtek Prosinec 7 16:10:20 CET 2023

Dobrý den,

zeptal bych se zdejších zkušených solárníků. Mám měnič Goodwe 10 KW,
verze firmwaru 101026 a baterku Pylontech H2. Teď, když byly panely pod
sněhem a nic to nevyrábělo, baterie byla několik dní na minimu 10%.
Jenže pak se najednou začala vybíjet a zjistil jsem to za půl dne, když
byla na 6%.

Baterii jsem nabil na 50% a minimum jsem nastavil na 20%. Několik dní
držela na 19%, ale včera večer se začala vybíjet výkonem cca 80W (0,6%
za hodinu) a dneska byla na 8%. Zase jsem jí nabil a minimum jsem
nastavil na 25%. Při tom, když se baterie vybíjela, smartmeter ukazoval,
že se cca 80W spotřebovávalo a 80W šlo ze sítě. Že by něco šlo z
baterie, to neuázalo.

Má s tím někdo zkušenost, proč to dělá a co se proti tomu dá dělat? V
měniči je před 3 měsíci aktualizovaný firmware (s původním nechodil
internet). Není nějaká ještě aktuálnější verze, která by tohle řešila?
Nebo pokud to dělá BMS, tam se firmware dá taky aktualizovat? Nedělal
bych to sám, mám to v záruce a instalační firma je celkem ochotná
problémy řešit. Nebo to může být nějaký jiný problém?

Anděl