[OT] Jakou klimatizaci?

Tomáš Koželuh mr.death na ipq.cz
Sobota Prosinec 2 19:22:56 CET 2023

Mám v práci jeden z nejlevnějších Daikinů, bez montáže vychází nějak kolem
třiceti (snad si to ještě dobře pamatuju). V podstatě půl roku s ním topím a
tak dva týdny chladím (kancl skoro na server). Na doma jsem taky řešil a
zatím nedořešil, ale montážník mně vymluvil multisplit, že je levnější a
ceník to potvrzuje, pořídit dvě klimy. Ty levnější Daikiny jdou blbě
programovat, v podstatě umí 24h cyklus. Ale místo dražší a chytřejší
jednotky doporučuju připlatit za wifi modul, jde to ovládat na dálku a dost
možná by to šlo i automatizovat, nemám, takže nedokážu popsat. Každopádně
cokoliv mimo základní funkci chlazení a topení bude stát násobky základní
ceny (multisplit x3, topení do okruhu bude ještě víc, atd.). Ještě k těm
bodům:
1. LG vypadá asi nejlíp, kvalitu neposoudím, Toshiba měla dobře
programovatelný ovládání, Daikin jsem popsal, víc neznám.
2. Nacpal bych tam to, co předepisuje výrobce, jinak hrozí ztráta záruky.
3. Jak jsem psal, multisplit je mnohem dražší, než dva splity, pokud je na
to místo, je levnější koupit dvě jednotky. Máme plochou střechu, takže pro
mě to bude jasná volba.
4. Ideální je samospád, jinak se obvykle montuje čerpadlo, když zdechne, tak
to pochčije celou zeď.
5. Doma bych tím topil velice okrajově, je to prostě nepříjemně hlučný. S
výměníkem do vody určitě existuje a bude to nějaký hybrid s tepelným
čerpadlem a bude to stát úplný nesmysl. Je mně jasný, že samotná klima TČ
je, ale tohle je speciální záležitost a bude nesmyslně přepálená.
6. Vnější jednotka je obvykle tak, aby byla co nejblíž vnitřní, aby se kvůli
montáži nerozbombardoval celej barák, jinak nevím o nikom, komu by i ty
levnější jednotky za normálních podmínek nestíhaly.
7. Máme plochou střechu a montážník chtěl připravit kágéčko stovku, do 40x40
se to nejspíš nevleze, ale určitě k nějaké jednotce půjde sehnat montážní
návod, kde ty průměry trubek budou.