[OT] Jakou klimatizaci?

Petr Simek psimek na jcu.cz
Sobota Prosinec 2 08:19:03 CET 2023

On Sat, 2 Dec 2023, Petr Labaj wrote:

> Zdravím.
>
> Začíná zima, tak je asi správný čas na koupi klimatizace. Doufám, že teď by
> mohly být ceny příznivé.
> Jsem ale klimatizační panic. Tak prosím o nějaké know-how co ano a co naopak
> ne.
>
> Několik dotazů:
> 1 - Mám zafixováno, že LG je ta správná firma. Je to tak, prosím? Nebo je to
> fuk a další velká jména jsou stejně OK (Samsung, Toshiba atd.)?

LG neni spatne a Samsung taky ne. V praci kde klimy jedou 24x7 jsme
behem 30ti let skoncili u Samsungu - je s nimi nejmin problemu.

> 2 - Mám nějak řešit chladivo nebo je to fuk?

se obavam ze na vyber moc nebude.

> 3 - Chtěl bych vnější a 2 vnitřní jednotky. Je to standard (víc vnitřních)
> nebo to musí být nějaká speciální varianta?

Je to specialni varianta a klidne se muze stat ze bude drazsi nez dve
samostatne klimy.

> 4 - Problém je asi kondenzát. Kolik toho v praxi je asi tak denně? Dá se to
> řešit lokálním sběrem a třeba jednou denně to vylít? Nebezpečí přetečení by
> se asi dalo řešit havarijním čidlem.

Zalezi kolik toho vydychate/vypotite/vyparite a jak dlouho klima bezi.
Pocitejte litry na cloveka v nejhorsim pripade.

> 5 - Klímou se asi dá i topit. To pro sebe vidím jako dost podstatné. Existuje
> i nějaká jednotka s výměníkem do vody, aby se to dalo napojit na stávající
> topení?

Jako ze normalni klima + jeste topeni do vody ?  To pochybuju.

> 6 - Na domech vídám vnější jednotku někde na střeše nebo stěně, ale často na
> jižní a sluneční straně. Ale to by snad bylo logičtější ji dát někam na
> severní stranu nebo aspoň do stínu, ne?

Zivot neni idealni, dava se to tam kam to jde.

> 7 - Jak tlustý je v praxi celkový přívod k vnitřní jednotce? Vlezou se
> izolované trubky+kabel třeba do lišty 40x40mm? Nebo je třeba víc?

V navodu ke klime byva napsany prumer diry kterou je treba vyvrtat aby
prosly ty trubky + kabely a myslim ze to byva min 60mm . V ohybu to pak
nabyva. Myslim ze aspon 80mm vnitrni svetlost by to chtelo, ty trubky
plus izolace maji tak 40mm i vic.

> Za případné rady a tipy předem děkuji.

Jdete po hlucnosti vnitrni i vnejsi jednotky , vevnitr na nejmensi chod
aby to melo tak do 32dbA nebo min. A ticha vnejsi jednotka je taky fajn.
A obvykle neni nutny moc velky vykon - lepsi klima s vykonem do 1kW
ale ticha nez par kW ale hlucnejsi. Pokud mate rozumne izolovany barak
a nechladite kuchyni, tak na mistnost staci par set wattu.

Dalsi vec jsou konektory - delaji se takove spojky ktere drzi vakuum
takze si to doma muzete zapojit sam a nepotrebujete vyvevu. Akorat
nemuzete zkratit vedeni s kterym se to dodava - prebytek se musi nekam
stocit. Ale byvalo to o par tisic drazsi nez klasicka montaz kde ze
musi upravit trubka (pokud se zkracovala) lisovacima klestema a evakuovat
okruh vyvevou.