[OT] Jakou klimatizaci?

Petr Labaj labaj na volny.cz
Sobota Prosinec 2 05:04:45 CET 2023

Zdravím.

Začíná zima, tak je asi správný čas na koupi klimatizace. Doufám, že teď
by mohly být ceny příznivé.
Jsem ale klimatizační panic. Tak prosím o nějaké know-how co ano a co
naopak ne.

Několik dotazů:
1 - Mám zafixováno, že LG je ta správná firma. Je to tak, prosím? Nebo
je to fuk a další velká jména jsou stejně OK (Samsung, Toshiba atd.)?
2 - Mám nějak řešit chladivo nebo je to fuk?
3 - Chtěl bych vnější a 2 vnitřní jednotky. Je to standard (víc
vnitřních) nebo to musí být nějaká speciální varianta?
4 - Problém je asi kondenzát. Kolik toho v praxi je asi tak denně? Dá se
to řešit lokálním sběrem a třeba jednou denně to vylít? Nebezpečí
přetečení by se asi dalo řešit havarijním čidlem.
5 - Klímou se asi dá i topit. To pro sebe vidím jako dost podstatné.
Existuje i nějaká jednotka s výměníkem do vody, aby se to dalo napojit
na stávající topení?
6 - Na domech vídám vnější jednotku někde na střeše nebo stěně, ale
často na jižní a sluneční straně. Ale to by snad bylo logičtější ji dát
někam na severní stranu nebo aspoň do stínu, ne?
7 - Jak tlustý je v praxi celkový přívod k vnitřní jednotce? Vlezou se
izolované trubky+kabel třeba do lišty 40x40mm? Nebo je třeba víc?

Za případné rady a tipy předem děkuji.
PL