Re: Ještě k solárům

Petr Labaj labaj na volny.cz
Čtvrtek Srpen 31 20:56:10 CEST 2023

Že to při závadě vypne elektrárnu a způsobí škodu je správné.
Jedině to pak funguje jako motivace to co nejrychleji opravit.

Vypnutí elektrárny by měl být (podle mě) bezpečnostní signál.
Ať už z HDO, nebo externím podnětem (třeba při požáru nebo naopak povodni).
A to píšu jako někdo, pro koho je stávající stav jednodušší a levnější.

Já jsem si speciálně z tohoto důvodu koupil na všechny panely drahé
optimizéry,
se kterými teď mám navíc značné problémy a už mě to stálo spoustu nervů
a času.
Ale vím, že při požadavku na vypnutí se ten požadavek určitě splní a odstaví
nejen výstup FVE, ale i každý jednotlivý panel.

Na rozdíl od mnoha lidí, kteří si třeba ty optimizéry připojují na
zálohované napájení
(pokud už je mají, ale ty si pak pořídili z jiných důvodů).
Pak sice můžou snadno při výpadku sítě fungovat (já musím ručně systém
přepojit),
ale v případě problému jim bude solární pole furt tlačit 500V/14A DC,
třeba do baráku
pod vodou nebo v plamenech.

PL