Re: Ještě k solárům

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Čtvrtek Srpen 31 20:39:29 CEST 2023

Ono to celkem dává smysl:
Není to brzda u vlaku, nebo jiný bezpečnostní prvek, kde je nutná 100%
schopnost zastavení a zastavení při závadě není velký problém.

Tady se jedná o snížení produkce elektřiny v síti, při nějakých
chybových stavech. Jestli to vypne 100, nebo jen 98 % elektráren je
celkem jedno. A jedná se o zcela výjimečnou situaci. Na druhou stranu,
kdyby to běžně při závadě vypínalo elektrárny, způsobovalo by to jejich
majitelům ekonomické škody. A někdo by se třeba mohl chtít soudit.

PH