[OT] [OT^2] alternativni OS pro telefony

sam.hw sam.list.hw na gmx.com
Úterý Srpen 29 21:19:04 CEST 2023

Zdravim,

ach jo ... jak pisu, mne nejde nahradit Android na mem patlafounu, co pouzivam do banky a podobne.
s tim dokazu zit, uz to mam taky (taknejak aspon na nejaky cas) osefovane (doufam).

jenom mi je vyhodit nekolik "starych" telefonu, jenom protoze android se snazi do nich dostat to nejnovejsi,
ale proste na to uz hardverove opravdu nestaci.
chci si s nima pohrat - bud jako terminal, ci v nejakem 'light' kiosk modu na ovladani domacnosti pres webove rozhrani (co si udelam sam doma).
kazdopadne, nepolezou na internet a podobne.

a druha vec, chci se naucit i neco noveho - pokud neco takoveho vubec existuje.
jelikoz jsem nic nenasel (ale ja si nejak s googlem nerozumim - respektive on nerozumi mym dotazum),
proto se ptam, jestli nekdo neco podobneho zna, nebo aspon slysel o tom ...
nejaky linux pro smarty

:)

PS: odmala knizku Don Quijote de la Mancha doslova miluju.
odjakziva jsem mu drzel palce a (hlavne jako kluk) jsem nenavidel lidi, co mu rozbijeli jeho sny.
na druhou stranu vzdy jsem chapal, ze takove sneni neni do bezneho zivota vhodne a prakticke.
takze neminim nesmyslne bojovat proti vetrnym mlynum - proste zivot a svet jdou dal.
jde ciste jenom o zvedavost a hrani si - takove to "bastleni"
(to leckdy dnes taky moc vyznamu nema v klasickem slova smyslu, jako kdysi, protoze skoro vsechno je mozne uz koupit hotove a levne!)

  Sam