[OT] alternativni OS pro telefony

sam.hw sam.list.hw na gmx.com
Úterý Srpen 29 20:21:19 CEST 2023

Zdravim,

no, prave to je jeden z duvodu, proc jsem se ptal na nejakou alternativu k (cim dal nenazranejsimu) androidu.

druhym duvodem je prece jenom to smirovani.
a to nejsem nijak extremne paranoidni, ale kdyz mi google maps (se zakazanym mikrofonem!) za jizdy,
kdyz si s rodinou povidame, najednou zahlasi: "s titmo dotazem vam nemuzu pomoct", tak to uz neni neco vporadku.
anebo minuly tyden jsem se se zenou o necem bavil (meli jsme u sebe oba sve telefony a vim, ze u sebe mam permanentne zakazny mikrofon!),
ona jmenovala jakousi firmu, pak kdyz jdu do uplne jine mistnosti a otevru pocitac (kde mam permanentne svuj gmail),
otevru vyhledavac a prvni reklama je ta firma ...
rikam, nejsem paraoidni, ale az na takove nahody opravdu neverim.

akceptuji, ze bohuzel asi bankovni aplikace na jinem systemu nez android asi nebudou bezet,
ale fakt bych si chtel pohrat s necim jinym, co budu mit opravdu pod kontrolou (i kdyz je mi jasne, ze v dnesni dobe je to spis imaginarni pocit jistoty)

:)

--------------------------
Sam
--------------------------

Sent: Tuesday, August 29, 2023 at 1:02 PM
From: "josef dvoracek" <josef.dvoracek na gmail.com>
To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
Subject: Re: [OT] alternativni OS pro telefony

před rokem jsem to řešil (když jsem si vybíral telefon), a výstupem "průzkumu trhu" bylo, že pro low-end telefony se to zřejmě nikomu nevyplatí dělat...

přijde mi, že typičtí autoři jsou vývojáři, co si pro svůj telefon pro radost či z frustrace nad obsahem factory image vytvoří vlastní sestavení Androidu..

když se člověk koukne na množství kódu a konfigurací, které jsou pro podporu specifického zařízení přidat - třeba zde: https://github.com/LineageOS/android_device_samsung_a52sxq - tak je vlastně cena low-end telefonu v porovnání s cenou práce člověka co tohle umí udělat téměř zanedbatelná...

JD

po 28. 8. 2023 v 17:49 odesílatel sam.hw <sam.list.hw na gmx.com[mailto:sam.list.hw na gmx.com]> napsal:..._______________________________________________ HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz[http://www.HW.cz] Hw-list na list.hw.cz http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list[http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list]