měnič Goodwe návody

Neděle Srpen 27 21:58:10 CEST 2023

Dobrý den,

před časem jsem někde čistě náhodou natrefil na návod, který měl i část
pro instalační firmy. Bylo tam něco jako "pokud heslo nemusíte dávat
zákazníkovi, nedávejte ho". Jenže jsem zrovna hledal něco jiného, neměl
jsem čas to číst a nenapadlo mě si to uložit :-( Teď se ho snažím najít,
ale marně. Koukám ale že snad každá firma, která měniče prodává/montuje,
si snad dělá svojí verzi návodu. Ale co jsem taky našel, je tenhle EZ
logger. Připojuje se na linku RS485 měniče.

https://www.enprotech.store/user/documents/upload/goodwe-manual-ezlogger-pro-cz.pdf
<https://www.google.com/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=&ved=0CAIQw7AJahcKEwiQvv73wf2AAxUAAAAAHQAAAAAQAg&url=https%3A%2F%2Fwww.enprotech.store%2Fuser%2Fdocuments%2Fupload%2Fgoodwe-manual-ezlogger-pro-cz.pdf&psig=AOvVaw01r5-ekYVJNeeDEKNaQLBG&ust=1693246565142882&opi=89978449>

Nepochopil jsem, proč je to samostatné zařízení, když by stačil program
pro PC. Kdyby se někde takový program válel a někdo o něm věděl, ze
zvědavosti bych ho vyzkoušel. Bedýnku fakt kupovat nebudu.

Když mi to tady instalovali, nejprve se mi nechtělo dělat díry do
sádrokartonu ve stropě a chtěl jsem smartmeter připojit bezdrátově.
Jednak by se mi to i s radiomodulem nevešlo do rozvaděče, ale taky mě
přesvědčovali, že "kabel je kabel" a že ta komunikace je rychlejší a
spolehlivější. Když mi smartmeter po nainstalování blikal, řekli, že se
mu asi něco nelíbí a jestli prý není přehozené pořadí fází. Pak jsem ho
vypnul a zapnul a už to neblikalo. Takže jsem si myslel, že tak to má
být. No nemá ...

Teď jsem koukal, že komunikace bliká pořád a že je to tak správně. A
zase návodů je víc verzí, třeba tady

https://d1dy1ppyyuurun.cloudfront.net/web/image/10831589-7bf8f2f/False

V některém návodu psali, že jedno bliknutí je jedna komunikace. Jenže to
bliká ani né 2x za vteřinu. To je vážně tak pomalé? Asi se budu muset
kouknout osciloskopem, co se vlastně na té lince děje. Čekal jsem, že
jedno měření se udělá a odešle za 1 periodu :-( Pak ale chápu, proč
měnič zreguluje výkon po skokové změně zátěže až za 5 vteřin :-( No když
mám povolené přetoky, nepotřebuju to řešit. Ale i tak mi připadá, že je
to strašně pomalé.

Naivně jsem si myslel, že měnič bude mít nějaký konfigurovatelný výstup,
který by mi řekl, že soláry dávají výkon, baterka je už nabitá a mohu si
zapnout třeba bojler. No jak je vidět, na tohle čínští soudruzi
nemysleli. Takže buď luštit ten RS485 z měniče (tady už o tom někdo
psal, že se snaží, ale že těch parametrů je tam strašně moc), nebo se
napíchnout na linku smartmeteru a tam z toho přečíst, jaký výkon jde do
sítě? Protože když tam půjde aspoň 2 KW a není to v čase, kdy v době
nejdražší energie dávám energii z baterky do sítě, mohu si s klidem
zapnout bojler. Dokonce v návodu smartmeteru je odkaz na program (asi
volně na ztažení), který tu linku umí číst.

Anděl