kviz - tolerancia rezistorov (+listovica)

balu balu na k-net.fr
Neděle Srpen 27 21:22:04 CEST 2023

zalezi od toho ake kable. Tolerancia sa podla kvality udava minimalne 1
az nizsie jednotky Ohmov.

Jedna vec je samotna charakteristicka impedancia, druha je uniformita
ako vravis. Opletane kable s jednym tienenim su velmi zle, tam najdes
miestne odrazy po celej dlzke aj v rade -20 dB. Kvalitnejsie kable s
dvojitym tienenim su lepsie, lokalne odrazy su o 10-15 dB nizsie.

Najkvalitnejsie a najhomogennejsie kable su korugovane (s vlnovcom),
alebo dokonca smoothwall. U penou plnenych su typicke odrazy od
priebeznych mikroporuch na urovni -40 az -60dB. Vzduchove kable s tou
plastovou spiralou vo vnutri su celkom zle, -25 dB je uz uspech. Je to
logicke, stredny vodic nie je perfektne vycentrovany.

Velke vedenia z trubiek (rigid lines) maju vynikajucu uniformitu, ale
celkova tolerancia je horsia lebo sa to sklada takmer z vodoinstalacneho
materialu.

Ziadna antena nema impedanciu presne 50 Ohmov. Dipoly maju typicky 73
Ohmov a monopoly tusim 36 Ohmov. Takze vzdy sa musi najak prisposobovat
ak chces minimalne PSV. A na lokalnych odrazoch v kabli moc nezalezi.

Inak je to pri prenose signalov, kde nesmie dochadzat ku
medzisymbolovemu skresleniu. Tam su lokalne mikroodrazy velmi dolezite a
musia sa pouzivat kvalitne kable a konektory.

b.