Re: UPS a FVE bez papírů a legálně

Petr Labaj labaj na volny.cz
Neděle Srpen 27 17:28:56 CEST 2023

Mé zednické chápání problematiky:

Umí energie jakýmkoli způsobem odejít do gridu?
Pokud ano, tak je to mikrozdroj.
Pokud ne, tak to přece mikrozdroj být nemůže.

Pokud vyhodím hlavní jistič a nic jiného, a montér sáhne rukou na
přívody elektroměru.
Může dostat ránu?
Pokud ano, je to mikrozdroj a musí být vybavený odpojovačem instalace a
příslušnými varovnými nápisy.
Pokud ne, tak to asi mikrozdroj není.

Jestli je nějaká baterka nabíjena ze solárních panelů přece na tom nic
nemění.
Tu energii dá UPS i ze svých baterek (které jsem třeba nabil jinde,
např. v práci nebo alternátorem v autě), takže věcně je to stejné.

PL