Re: soláry - info

Jiri Foldyna jiri.f na foldynovi.cz
Sobota Srpen 26 19:39:58 CEST 2023

Dobrý den,

obávám se, že stávající situace byla velmi efektivně vyprodukována
mediálním prosazením falešného dilematu "buď radikálně omezíme produkci
CO2 nebo jsme ztraceni".

Je pro mně docela šokující, že ani řadu realisticky uvažujících
fyzikálně fundovaných lidí nepřekvapuje fakt, že ani kdybychom se v
Evropě posrali, nedokážeme snížit celosvětovou produkci CO2 o více
nějakých 5% (což je v kontextu prezentované "krize" zcela bezvýznamné) a
Evropa ani omylem nemá sílu k tomu, aby zbytek světa přiměla k tomu, aby
ji následoval do středověku. A to úplně pomíjím skutečnost, že se ani
omylem neprokázalo, že by antropogenní produkce CO2 byla schopna
ovlivnit klima alespoň na úrovni geologických jevů nebo sluneční
činnosti ("konsensus řady významných vědců" může za důkaz považovat snad
jen absolvent genderových studií).

Já se domnívám, že problém není v tom, že by současné vedení nemělo
mentální kapacitu na řešení situace. Problém vidím v tom, že situaci
vytvořilo a tedy nějaké efektivní řešení jde proti její agendě. Smart
energetika v EU podání je jen něco jako rovnák na vohejbák. Tedy řeší se
uměle vytvořený problém a cílem je pouze tunelování veřejných rozpočtů,
případně snižování životní úrovně obyvatel pod falešnou záminkou,
případně obojí :-)

jf