Re: soláry - info

Petr Labaj labaj na volny.cz
Sobota Srpen 26 18:14:07 CEST 2023

Energetice se teď trochu věnuju (pod dojmem instalace DIY soláru).
Skoro si nemyslím, že ty jaderky vypnuli nějaké potentáti, ale že to ti
běžní
Němci opravdu tak chtěli. Tak jim to jen potentáti splnili.

Ale teď přichází chvíle, kdy by ti potentáti (nebo spíš někdo, koho tím
pověří) měli začít řešit důsledky svého počínání.

Trochu mě udivuje, jak nekonstruktivní debaty se o tom vedou mezi lidem
i trochu odbornějším (elektrika.cz, nebo třeba i tady). Vše je v rovině
kritiky jak to potentáti blbě udělali. Ale s minimem konstruktivních námětů
jak hrát s kartami, které prostě držíme v ruce. Ať už se nám to líbí
nebo ne,
tak je to prostě rozdáno. Jednoduchý svět už skončil.

Megatunel na prachy to u nás byl vznik solárních baronů před několika lety.
Ale to je prostě historie, kterou už zpětně nezměníme. A pokud ji někdo
změní,
tak to nebudou technici ale legislativci a právníci (nějaké dodatečné
zdanění atd.).
Takže brečet nad tím je k ničemu a jen to odvádí pozornost od toho, co
je skutečně
třeba řešit.
A to je (podle mě) chytrá regulace a řízení sítě (zdrojů i odběrů).

Lidi, kteří mají k technice trochu vztah a tato oblast je zajímá, si to
už řeší v malém.
Plánují kdy nabíjet baterky a kdy naopak třeba využít energii z gridu,
kdy je výhodné
prodávat a kdy ne atd. A podle toho pak programují své elektrárny.
Dělají to někteří lidé tady. Dělám to i já, i když zatím kamarádům,
protože moje FVE
zatím vázne na stavebních úpravách střechy a na mých jednomužných
kapacitách.

Tak by to chtělo zařídit, aby se tím někdo s většími znalostmi, širokými
lokty, velkým
razítkem a zašitými kapsami taky trochu začal zabývat na vyšší úrovni.

PL