OT: tak uz nesmime ani zarivky ?

Petr Labaj labaj na volny.cz
Pátek Srpen 25 18:24:23 CEST 2023

Stejně je zvláštní, že na tom v době jejich největší slávy někdo
nezapracoval a nenašel
nějakou jinou plynnou náplň, ve které by taky probíhal světelný výboj,
ale bez rtuti.
Nakonec všelijaké sodíkové, metalhalidové a co já vím jaké další výbojky
existují.
Odjakživa známe pojmy jako reklamní neony. Tak možná i ve vzácných
plynech může
probíhat výboj s vhodnými optickými vlastnosti?

Dnes v době LED už je to asi out. Ale hodně dlouho byly klasické výbojky
na bázi
rtuťových par považovány za spásu lidstva. Tak tehdy asi bylo dost peněz
na výzkum.
A kdyby se vhodně zeleně podpořilo, tak EU by do toho možná i ráda
nalila prachy.

PL