Re: OT: prosím o přeložení některých výrazů ČEZu do češtiny

Petr Labaj labaj na volny.cz
Pátek Srpen 18 00:57:40 CEST 2023

No ono to tak úplně logické není.
Ale to plyne z historie, kdy se HDO napájelo ze sítě před elektroměrem.
Tím pádem tam byla přísná pravidla o plombování.
Přitom celkem zbytečně. Proč třeba musí být napájení HDO a oddělovacího
relé přes jistič, zapečetěný v pozici ON?
Přitom když by HDO nebo oddělovací relé bylo bez napájení (vypnutý
jistič), tak by se prostě nezapnul bojler nebo jiný spotřebič, určený
pro povoz v nízkém tarifu.

Teď asi z důvodu zpětné kompatibility přepojili to plombované přepínání
VT/NT na výstup elektroměru. Ale furt se tím jen spínají spotřebiče pro
nízký tarif.
Kdežto výstup, který má ovládat vypnutí měniče FVE, může být v
nezaplombované části rozvaděče.
A to přitom tady určitě o víc než o to, aby se zapnul v noci bojler.

PL