Re: problem dc/dc menic 2-4V na 5V s AP3015 obèas se nerozjede

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Neděle Srpen 13 08:56:43 CEST 2023

[preposielam]

Ahoj,

potřeboval jsem napájet procesor AVR z LifePo v celem rozsahu 2-4.2V.
Tak jsem vzal katalogove zapojeni menice AP3015.... ktere dela z 2-4.2V
stepup 5V.

AP3015 ide od 2,5V do 4,2V - schema v datasheete Fig.14.

AP3015A ide od 1,2V do 2,5V - Fig.15.

Tych 2,5V je asi startovacie napatie a 1,2V je asi napatie, pri ktorom
este funguje nastartovany menic. Aspon takto som to pochopil pri
menicoch od Maxim-a (MAX857).

jeste jsem tam mel PTC-pojistku asi na 300mA tolik ani nepotrebuji.. A
pokud je tam PTC pojistka tak menic nenajede.

Ten chip ma Iswitch,max 400mA, tak 300mA poistka je malo, proste vypne.

pri mensim napeti  nez 3.5V se deje to same menic propousti vstupni
napeti a strasne zere.

To je vlastnost tohto typu menicov... Pokial nebezia, prepustaju
napajacie napatie.

A.