problem dc/dc menic 2-4V na 5V s AP3015 občas se nerozjede

Zdeněk Aster zdenek.aster na seznam.cz
Sobota Srpen 12 23:09:26 CEST 2023

Zdravím hlavně odborníky na impulsní zdroje,
  potřeboval jsem napájet procesor AVR z LifePo v celem rozsahu 2-4.2V.
Tak jsem vzal katalogove zapojeni menice AP3015.... ktere dela z 2-4.2V
stepup 5V.

A mám s ním takový problém mám na vstup P-mosfet jako ochranu proti
prepolovani,
a jeste jsem tam mel PTC-pojistku asi na 300mA tolik ani nepotrebuji.. A
pokud je tam
PTC pojistka tak menic nenajede.

Pozdeji jsem prisel na to ze ma problem najet i pri mensim napeti nez
2V. A hlavne v tu chvili
bere treba 300mA, pricemz na vystupu je vstupni napeti.

Pokud odstranim PTC pojistku startuje mi celkem spolehlive.
Jenze pokud dam dve stejne desky s temito menici na jeden zdroj
(laboratorni) a zapnuho tak
pri mensim napeti  nez 3.5V se deje to same menic propousti vstupni
napeti a strasne zere. Pokud zapojim jednu
desticku tak  ta se rozjede najede, a pak zapnu druhou tak taky najede.
Kdyz pak snizuju napeti az treba k 1.5V tak
to stale funguje a strida to a ma to rozumnou spotrebu, ale problem je
to zapnuti.
Kdyz to pripojim na stary zdroj s transoformatorem a usmernovacem, tak
to taky najizdi v pohode...
Jde mi o to aby to najizdelo v pohode ono to mozna z te baterky asi v
pohode bude, ale tohle me dost desi.

Uz jsem z toho zoufalej co mam hledat, trapne jsem myslel, ze vezmu
katalogove zapojeni
a nebude problem..... Ma nekdo napad na co se mam zamerit....

Diky
    Zdenek Aster