Re: Programování MCU v pásce

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Čtvrtek Srpen 10 21:11:55 CEST 2023

Např. jeden zákazník má Equinox FS2009.
Ten umí různý 51 s ISP, starý AVR, nějaký EEPROM, nějaký ARMy s JTAG.

Má to 4 tlačítka a txt displej. Up/down vybrat projekt, enter a play.

"Play" udělá erase, nastaví fuse bity, aby se rychle programovalo,
nahraje, verifuje, nastaví fuse jak maj bejt finálně a nastaví locky.
Nakonec píp a rozsvítí zelenou/červenou podle toho zda Pass/Fail.

Prostě ideální věc do výroby.

Novější verze umí další procesory, jako LPC, STM32, EFM32, ...

Na druhou stranu, správa projektů/balíčků je příšerná, obzvlášť když to
člověk dělá jednou za rok-dva. Bylo by super, kdyby novější verze měla i
lepší ovládání z této strany, ale dost se bojím že ne.

Kvůli tomu příšernému způsobu správy hledám nějakou alternativu.

Pokud dělat vlastní, tak jsem uvažoval nad krabičkou s RPI, normálně by
v tom byl Linux, na něm běžný commandline tooly a ty by spouštěl můj
program. Balíčky by měl jako běžný soubory, nejspíš archivy, na SD.
Uživatelské ovládání stejné, 4 tlačítka a malej displej, vybíral by se
přímo název fajlu. Play rozbalí archiv a spustí v něm skript. Z druhý
strany bych udělal běžnej win program na vytváření a editaci těch
balíčků. Prakticky by to bylo UI s konvertorem projektů Atmel Studia,
NXP expressa a pod.

PH