Re: Přepínač Síť - FVE

Lubor Otta butan na centrum.cz
Středa Srpen 9 12:34:54 CEST 2023

Ryze teoreticky vlhká spirála, ale přitom dostatečně izolovaná od zemně (nevím jak je to v praxi reálné, asi málo) může produkovat rozkladné plyny. Ta detekce unikajících proudů určitě zvýší spolehlivost proti výbuchu.
Preferoval bych bojlér který má kovovou trubici, jímku do které je ze spoda zasunuté keramické tělísko. Ten je v pohodě i bez chrániče. Kdysi jsem takový opravoval, nevím zda se ještě dělají.
Topné těleso (podobné jako ve varné konvici nebo v pračce) uvnitř bojléru je rizikovější. To si ten chránič zaslouží. Pračka lavamat kterou mám doma má chránič také.

Svaření kontaktu havarijního termostatu vlivem DC neřeší chránič vůbec.
Lubor

> Od: kral.j na centrum.cz
> Komu: hw-list na list.hw.cz
> Datum: 09.08.2023 11:39
> Předmět: Re: Přepínač Síť - FVE

Před časem jsem tady na fóru sledoval debatu na téma rizika elektrolýzy vody. Tak jsem na to u firmy Unites vznesl dotaz (počítám s jejich MPPT typu Solar Kerberos). Odpověď byla, že pokud by došlo k průchodu proudu přes vodu, elektronika to vyhodnotí jako chybový stav a celé se to vypne. To mě uspokojilo. Nemělo?