Re: OT Spotové tarify

Petr Labaj labaj na volny.cz
Úterý Srpen 8 17:33:57 CEST 2023

Existují různé předpovědní služby pro solární výrobu.
Jednu provozuje i nějaký ústav při ČVUT.

Ale nevím, jestli to má až tak velký smysl.
Spotovou cenu víte den dopředu. Je snadné udělat SW robota, který podle
dat, které si stáhne z toho OTE, bude v případě cen nižších než poplatek
vypínat přetok.
Řešil jsem to u kamaráda, má nějaký tarif od Tedomu, kde ten Tedom si za
za každou kWh bere 0.50 Kč. Takže je-li výkupní cena pod 500 Kč/MWh, tak
se prostě vypne přetok.
No a jinak se jednoduše primárně řeší vlastní spotřeba a nabíjení, až
zbytek jde ven.
Celkem to i vychází, přes den, kdy je spot nízko, se nabijí baterky. A
večer už to jde ven.
On má směr západ, u východního směrování by to chtělo algoritmus upravit.

Jinak to, že na spotu jsou záporné ceny, podle mě u většiny reálných
tarifů neznamená, že by Vám za odběr někdo platil.
Jen ta silovka bude v dané chvíli za nulovou cenu, tj. v praxi asi jen
za nějaký poplatek dodavateli.

PL