Re: OT Spotové tarify
Pavel Hudeček
edizon na seznam.cz
Sobota Srpen 5 18:11:39 CEST 2023
Na FELu měli kdysi nějaký studentský projekt s elektrickými, nebo
vodíkovými auty a na jeho stránkách byla velmi podrobná sekce o
akumulátorech, vodíku, poalivových článcích, ... Bohužel mě tehdy
nenapadlo si to vysosat.
K vodíku byl závěr ten, že účinnost závisí na proudové hustotě, může být
dost vysoká (celkem snadno 70 % elektřina-vodík-elektřina), ale když se
to má narvat do auta, tak se v důsledku požadavků na výkonovou hustotu
shora přiblíží k 50 %. A pak přijde druhé snížení v důsledku skladování
H2, ale zase hlavně kvůli rozměrům, nejhůř dopadlo zkpalnění, tam byla
ztráta 50 % spalného tepla.
Takže pro skladování energie v malém stacionárním úložišti by neměl být
problém. Když by to zabralo celou půdu, tak asi i nad 70 %.
PH
Dne 04.08.2023 v 20:31 Petr Labaj napsal(a):
> Myslím, že ne.
> Reálná účinnost elektrolýzy je kolem 50% (strana produkce vodíku),
> reálná účinnost palivového článku taky někde kolem 50% (strana
> spotřeby vodíku).
> Pokud byste ten vodík spaloval v turbíně nebo spalovacím motoru, tak
> to bude asi ještě míň než ten palivový článek.
>
> Ale do pouťových balónku by byl vodík fajn. Píšu "by byl", protože se
> myslím dneska už z bezpečnostních důvodů nesmí používat a musíme
> likvidovat hélium.
>
> PL
>
> *******************
>
> Dne 4.8.2023 v 10:41 d.petr napsal(a):
>> Vláďa Anděl napsal(a) dne 03. 08. 23 v 23:04:
>>> Nevím, jakou účinnost dosahuje akumulace do vodíku, ale někde psali
>>> 30%. Třeba už to taky bude lepší.
>> Taky jsem těch 30 % viděl, ale byla u toho poznámka, že v tomto čísle
>> je započítána i účinnost/neúčinnost elektráren.
Další informace o konferenci Hw-list