Re: OT Spotové tarify

Petr Labaj labaj na volny.cz
Čtvrtek Srpen 3 18:15:57 CEST 2023

Záporné ceny se řeší snadno. Prostě jako každé jiné saldo.
Počet kWh se vynásobí zápornou cenou (ta se ještě o něco více zezáporní
o cenu pro dodavatele).
Výsledná částka se odečte od kladných částek za jiná období.
Zřejmě se nedá moc předpokládat, že by to za celý měsíc vyšlo záporně.
Ale kdyby ano, tak prostě dodavatel vystaví fakturu na doplatek.

Ukládat energii do nějaké virtuální baterky se podle mě vyplatí těm, co
topí tepelným čerpadlem nebo elektrikou.
Jinak si myslím, že třeba já (který jsem si panely dost předimenzoval a
topím plynem), tak bych ty přebytky z léta v zimě rozhodně nestačil
spotřebovat.

PL