Re: OT Spotové tarify

Petr Labaj labaj na volny.cz
Čtvrtek Srpen 3 17:23:23 CEST 2023

Naprostý souhlas.
Až to budu mít, tak u mě se baterka rozhodně flákat nebude.
Musí si na sebe vydělat. A obchodování na spotu k tomu doufám přispěje.
Pokud nenajdu něco hotového, tak si na to napíšu vlastní automat.
Ale zřejmě už to napadlo hodně jiných lidí, tak asi něco bude existovat
hotové.

Poznámka bokem: už jsem byl rozhodnutý jít do instalace s vybranou firmou.
Ale nelíbí se mi, jak všechny ty firmy mají "standardní" cenu za instalaci.
Levné firmy s malými soláry za cca 400 tis. Tj. tolik, aby dotace
tvořila potřebných 50%
a dalo se ze toho vyrazit maximálních 200 tis. Kč.
Ty větší pak za standardních cca 500 tis.

Řekl jsem, že takhle ne, a chci znát cenu komponent, které mi tam budou
instalovat.
A hned začaly problémy proč to nejde, je to složité, nikdo jiný to
nechce tak proč já ano atd.
Pak z nich něco vypadlo. Najednou to bylo o kus levnější.
Ale i tak byly ty ceny komponent přepálené. Když se kouknu na internetu,
tak i v kusovce a ze skladu to koupím o kus levněji.
Nezpochybňuji nějaké jejich práce, ale čistě cenu standardního výrobku.

Takže výsledek je, že to toho nakonec půjdu asi sám svépomocí.
Už si řeším rozšíření padesátky o paragraf 10, který je pak pro dotaci
potřebný.
Mimochodem padesátka skončila a je nahrazena od 07/2022 nějakým novým
zákonem.

PL