CH552 - nehral jste si s tim nekdo?

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Pátek Duben 28 16:18:08 CEST 2023

Jo, o té žertovné aplikaci vím :) V tom mém podání je to trochu jak z toho
úsloví o knoflíku a kabátu - mně se tenhle mrňous líbil (třeba jako náhrada
za některé Tiny) a chtěl jsem ho vyzkoušet. A než dorazily, tak se ta
aplikace mezití nějak vynořila sama. Kdybych tu ty 552 neměl, sáhnul bych po
Týně nebo ATmega 32U4, ono HID zvládne hodně udělátek, ale tohle bylo
jednoduché. Už mi chybí jen nějaká hezká jednotlačítková mechanika, on ten
vlastní kód je asi na šest řádků - já tam vidím dřevo, frézku, soustruh,
mosaz... a nakonec to stejně zamontuju do elektroinstalačního tlačítka na
plochou krabici :)

Pavel Kutina

----- Původní zpráva -----
Od: "Jindrich Fucik" <fulda na seznam.cz>
Komu: <hw-list na list.hw.cz>
Odesláno: pátek 28. dubna 2023 15:20
Předmět: Re: CH552 - nehral jste si s tim nekdo?

Dne 28.04.2023 v 0:19 Pavel Kutina napsal(a):
> Uz pro nej mam dokonce vymyslenou aplikaci - u nas se v praci strhla
> takova "zabezpecovaci manie", kdy ruzni sefove prudi, kdyz najdou odemcene
> PC bez obsluhy v dohledu, takze mne napadlo udelat velke tlacitko, do nej
> prave tuhle potvoru a pres USB HID klavesnici simulovat Windows+L a
> zamykat masinu. Takze kdy si to dam na kraj stolu, tak do toho drbnu pri
> ceste kolem a zamknu.

Něco podobného jsem již zveřejnil v amáru. Ale je to zjednodušená verze,
nemá tam to tlačítko. Prostě to náhodně (v celkem dlouhých časech)
posílá různé neužitečné klávesy, jako Win+L, Alt+Tab, Tab, Alt, ...
Teda mám to nahrané na nějaké ATtiny a celé se to vejde do USB portu. Je
to užitečné zejména do plnějších kanceláří/labů, pokud se to někomu
povede podstrčit do portu.
Pak to na sebe nabaluje spoustu užitečných rad od "kamarádů", kteří to
znají. Jako "nemůžeš svačit nad klávesnicí", "nedávej si telefon tak
blízko ke klávesnici, to strašně ruší", "nemáš tam virus? PornHub prej
byl napaden" ... a tak