Re: OT: jak pokročila digitalizace zdravotnictví

Petr Labaj labaj na volny.cz
Úterý Duben 25 19:47:43 CEST 2023

Poliklinika dneska většinou není nějaký monolitní celek, ale je to
agregátor samostatných subjektů.
Buď jednotlivých privátních doktorů, nebo třeba různých sdružení (např.
parta urologů založí sdružení, kde se pak dělí o pacienty).
No a ty různé subjekty můžou mít různou úroveň spolupráce s ostatními.
Včetně třeba společných těžkých přístrojů jako RTG, CT, MR nebo různé
laboratoře.

Z pohledu provozovatelů té těžké techniky je ale většinou maximální
zájem, aby vazby bylo co nejtěsnější, protože přístrojové vyšetření je
pro poskytovatele finančně výhodné.
Tak se hodně snaží, aby někdo neposílal pacienty jinam.

Jinak ale někdy může být i pro pacienta výhodné jít třeba jinam. U RTG
techniky platí, že čím je technika novější a vyspělejší, tím menší
radiační zátěž představuje pro pacienta.
Tak se může někdy vyplatit si zajít jinam, kde mají lepší techniku, i
když za to pak dám nějaké desetikoruny za podklady na CD.
Než dostat větší radiační pecku na nějaké staré herce ve vybydlené
poliklinice.

PL