RE: jak pokročila digitalizace zdravotnictví

konference na vojtek.biz konference na vojtek.biz
Úterý Duben 25 17:28:13 CEST 2023

Ne je to horší než si myslíte – z velké části je to konkurenční boj, kde si jednotlivý výrobci úmyslně dělají naschvály tak, aby data nešli přenášet a pak nabízejí integrované řešení kde to přece všechno krásně funguje … Takže se dostanete do situace, kde jeden špitál provozuje něco na ambulanci, něco na lůžkovém oddělení a doktor a pacient opakovaně zapisují ty same údaje. Nejhorší na tom je, že ty umělci co to zadávají jsou všichni podmáznutý, takže nevyberou lepší technologii, ale tu, kde za to někdo něco dostane. Ať je to špitál, nebo náměstek ministra.

Erecept je jedna z těch lepších variant. Ale taky to byla ostuda. Nejvíc mě s…e, že umíme spoustu fakt dobrejch věcí, ale kvůli nenažraným hovadům se to k lidem dostává pomalu a někdy vůbec ne.

Zavírám frustrační okénko 😊

J.V.

From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Vláďa Anděl
Sent: Tuesday, April 25, 2023 5:05 PM
To: konfera <hw-list na list.hw.cz>
Subject: OT: jak pokročila digitalizace zdravotnictví

Chodil jsem dneska po doktorech a nestačil jsem se divit. V sobotu jsem sekal trávu a nejen doma (tam aspoň vím, co v trávě mohu očekávat), ale chtěl jsem to trochu posekat i okolo plotu z venku. Nevzal jsem si pořádné boty, ale jen pantofle. Tak se stalo, že od sekačky odlít šutr, praštil mě do nohy a taky tam lítal kus hliníkového drátu z plotu. Tomu drátu jsem nevěnoval pozornost... Noha mi postupně začala napuchat, až jsem s tím šel dneska k doktorce.

Obvoďačku mám moderní, erecept mi poslala na mobil. Tam je kód, ale není z toho vidět, co mi napsala. Zároveň mě poslala na polikliniku na chirurgii, prý co kdyby. A s tím, že pokud chirurg bude chtít ten recept změnit, že to není problém.

Na poliklinice se na obrázek z RTG chodili všichni dívat a nechápali, stejně jako jsem nechápal já. Měl jsem tam malou ranku průměr asi 2 mm a v noze 2 cm dlouhý drát, ale asi o 3 cm dál a dost v hloubce. Nevěřil bych, že sekačka udělí lehkému hliníkovému drátu takovou rychlost, že se dostane tak daleko. Chirurg mě poslal znova na rentgen, ať mi ten snímek nahrajou na CD a poslal mě s tím do nemocnice, že mi to budou operovat pod rentgenem. Že nechce trápit ani mě, ani sebe s tím, že by to tam hledal. Vydriduši si za CD počítají stovku, jako by si to nemohli poslat po internetu.

V nemocnici doktor ten snímek z polikliniky nedokázal otevřít, prý že má starý počítač. Tak mě poslal znova na RTG, že to bude rychlejší. Pak mi to operoval na malém sále. Půl hodiny mu trvalo, než ten drát našel. Když jsem mu říkal, že doktor z polikliniky mě tam poslal proto, že mi to bude dělat pod RTG, prý nojo, ale to tady nemáme. To bych vás musel vzít na velký sál. Ale pak tam sestře říkal, jak je dobrý, že to našel i bez rentgenu. Ach jo.

Nakonec jsem mu v mobilu ukázal ten erecept. Prý nojo, ale tam máte kód pro lékárnu a do toho my nevidíme. Tak aby se to nekomplikovalo, mi napsal nový recept.

Tak nevím, ale myslel jsem, že když si hrajou na erecepty a na provázanost dat a "funguje" to už tak dlouho, že to fakt bude fungovat. Nebo jsem natolik mimořádný případ, když se nechám posílat mezi obvoďačkou, poliklinikou a nemocnicí, že zrovna tyhle instituce mezi sebou nedokážou spolupracovat?

Anděl