Re: Ještě jednou výkonovej balancer: SEPIC

Martin Záruba swz na volny.cz
Pondělí Duben 24 17:17:20 CEST 2023

Stále nějak nechápu, proč se to nemůže chovat jako flyback. Při sepnutí
tranzistoru se hromadí proud v cívce, při rozepnutí se "sekundárním"
vinutím přenese do celé baterie. Co to má za nevýhodu, když je to
obvodově mnohem jednodušší?

A nebo místo diody dát také mosfet a jakmile se všechna energie z jádra
přemístí do baterie (nebo paralelního kondenzátoru, což na dostatečně
vysoké frekvenci může být lepší), nechat mosfet sepnutý a poteče proud
opačným směrem a až dosáhne požadované velikosti, mosfet vypne a zapne
mosfet nejvíc vybitého článku. Je to na řízení složitější, ale obvodově
je to docela jednoduché.

Martin Záruba