Re: Zemní smyčka

Pátek Duben 21 22:16:18 CEST 2023

Především, pokud v tá krabici chcete mít trafo, pak jedině nějaké
bezrozptylové, nejlépe toroid. Pak se nepotřebujete bát zemních smyček,
pokud nepřichází rozptylové mg. pole od nějakého trafa z venku. Což bych
viděl na plechovou krabici. Jedinou zem, co musíte tahat extra, je zem
od reproduktorového výstupu. Ale vůbec celý návrh desky s výkonovým
zesilovačem je právě z hlediska správně tahaných zemí kritický. V
zesilovači ve třídě B (chcete-li AB) máte obvykle integráč se zkreslením
v setinách až tisícinách procenta. Jenže zatím co výstupní proud má
tohle malé zkreslení, ze zdroje si to bere proud v jedné půlvlně z
kladného napájení a ve druhé ze záporného. Pokud se stane, že se úbytek
na kousku napájecího vodiče nějak přičte nebo naindukuje k vstupnímu
signálu, může to zkreslení až řádově zvýšit.

Anděl