RE: LiFePO4 - pracovní poloha?

Pavel Urbančík hw na itherm.cz
Pátek Duben 21 07:36:12 CEST 2023

Vývodama nahoru, kvůli elektrolytu.
https://shop.gwl.eu/blog/Winston/Proper-position-of-the-LiFePO4-cells.html

ani vodorovná poloha není možná, nejhorší na vodorovná, viz obrázek

Pavel

-----Original Message-----
From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Pavel Hudecek
Sent: pátek 21. dubna 2023 3:29
To: HW-list <hw-list na list.hw.cz>
Subject: LiFePO4 - pracovní poloha?

Dobrý den všem,

uvažuju, že bych tyhle články:
https://shop.gwl.eu/cz/LiFePO4-male-clanky/ELERIX-Lithiovy-clanek-LiFePO4-Pr
ismatic-3-2V-10Ah.html
dal do koloběžky.
Ale na obrázcích jsou nějaké šipky "up".

Znamená to, že se musí provozovat vývodama nahoru, nebo stačí aby nebyly
vývodama dolů?
Protože já to samozřejmě potřebuju vodorovně.

Druhá věc je, jak jsou na tom vlastně s otřesuvzdorností?

-----
Poznámka:
Chci tam dát 11 nebo 12 ks a udělat to odpojování článků. V případě 12 ks
ovšem navíc prediktivní, tedy nejslabší článek bude na začátku odpojený a
teprve až napětí ostatních poklesne tak, aby řídící jednotka nechtěla
protestovat že je tam moc, připojí se ten 12. článek.

Alternativa je, použít články 25 Ah v počtu 4 nebo 5 a z nich step-up na
31-41 V, přičemž to výstupní U se bude řídit podle článku s nejnižším u tak,
aby 31 bylo když je vybito. Ale mo cse mi do toho nechce, protože step-up
musí být zároveň i step-down směrem zpět, kvůli rekuperaci.

Díky,
PH