LiFePO4 - pracovní poloha?

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Pátek Duben 21 03:28:58 CEST 2023

Dobrý den všem,

uvažuju, že bych tyhle články:
https://shop.gwl.eu/cz/LiFePO4-male-clanky/ELERIX-Lithiovy-clanek-LiFePO4-Prismatic-3-2V-10Ah.html
dal do koloběžky.
Ale na obrázcích jsou nějaké šipky "up".

Znamená to, že se musí provozovat vývodama nahoru, nebo stačí aby nebyly
vývodama dolů?
Protože já to samozřejmě potřebuju vodorovně.

Druhá věc je, jak jsou na tom vlastně s otřesuvzdorností?

-----
Poznámka:
Chci tam dát 11 nebo 12 ks a udělat to odpojování článků. V případě 12
ks ovšem navíc prediktivní, tedy nejslabší článek bude na začátku
odpojený a teprve až napětí ostatních poklesne tak, aby řídící jednotka
nechtěla protestovat že je tam moc, připojí se ten 12. článek.

Alternativa je, použít články 25 Ah v počtu 4 nebo 5 a z nich step-up na
31-41 V, přičemž to výstupní U se bude řídit podle článku s nejnižším u
tak, aby 31 bylo když je vybito. Ale mo cse mi do toho nechce, protože
step-up musí být zároveň i step-down směrem zpět, kvůli rekuperaci.

Díky,
PH