Re: OT:mech Sušička prádla

Jindrich Fucik FULDA na seznam.cz
Pondělí Duben 17 13:25:26 CEST 2023

[vtip]
odborník na upravování tepelných čerpadel je Vláďa Anděl, tak mu tu sušičku prodej a ohřejvání skleníku :)
[/vtip]
---------- Původní e-mail ----------
Od: Lubor Otta <butan na centrum.cz>
Komu: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
Datum: 17. 4. 2023 12:20:09
Předmět: OT:mech Sušička prádla
Zdravím konféru,

je tu hodně znalých kolem tepelných čerpadel & chlazení.

Dostal jsem vyřazenou starší sušičku, uteklo z ní chladivo. (r-132A)

Nemá plnící ventil, jen rozlisovanou měděnou trubičku která kouká za kompresorem. Je to ekonomicky opravitelné? Mně tam nejvíc straší 4 přechody mezi mědí a hliníkem? Nebo odchází přímo ta hliníková trubička mezi lamelami?

A kdybych chtěl recyklovat jen kompresor, co od něj lze očekávat? Má pomocnou fázi s kondenzátorem a tepelnou pojistku na tělese kompresoru. Výkon přes 300W. Tedy něco jiného než pístové kompresory z lednic. Je to scroll? Jaký tlak dá tenhle kompresor?

Lubor

PS. už v minulosti jsem se pozastavoval nad tím, že ve spotřebě sušičky s tepelným čerpadlem, a sušičky kondenzační, která ohřívá vzduch k sušení spirálou je docela malý rozdíl. Nějakých 60% přitom topný faktor čerpadla s obdobnou pracovní teplotou bude větší než 3. Proč je u sušiček ten rozdíl spotřeby tak malý? Zná někdo odpověď? A to ta kondenzační sušička má ještě mnohem slabší ventilátor než ta s tepelným čerpadlem. Napadlo mně  jako řešení že tepla vyrobeného čerpadlem je prostě moc, a aby se prádlo nespálilo musí se teplo odvádět pomocným ventilátorkem do místnosti...